Šneková soukolí sestávají ze šnekového kola a šneku a jsou určena pro převod mezi mimoběžnými hřídeli s úhlem 90 °. Vazba Převod se v aplikaci SolidWorks používá především pro animaci pohybu ozubeného soukolí. Tento návod popisuje, jak rozpohybovat šnekové soukolí, u kterého nelze aplikovat vazbu Převod.
Pro animaci pohybu šnekového soukolí potřebuje uživatel model šneku a šnekového kola.
Výslednou animaci, jejíž odkaz je na konci návodu, mohou čtenáři shlédnout na modelu šnekové převodovky.
Čelní pohled na převodovku šnekového soukolí zobrazuje, že šnek a šnekové kolo od sebe leží v určité osové vzdálenosti, která je charakterizována výpočtovými vztahy.
Jakmile jsou všechny prvky sestavy řízeny vazbami, může uživatel aplikace SolidWorks přejít do režimu pohybové studie. Novou studii založí kliknutím na příkaz Nová pohybová studie.
V režimu pohybové studie vybere uživatel příkaz Dotyk.
Tento příkaz vyžaduje aktivovaný režim Motion Analysis.
Typ pohybové studie je třeba nastavit na Motion Analysis.
Následně uživatel vyberte šnekové kolo a šnek. Jejich výběr se projeví změnou barvy modelů.
Po potvrzení příkazu se musí definovat Motor.
Motor se následně aplikuje na šnek. Pro animaci pohybu šnekového soukolí postačí dvacet otáček za minutu.
Na závěr uživatel spočítá pohybovou studii pomocí příkazu Vypočítat pohybovou studii.
Výslednou pohybovou studii lze vygenerovat jako animaci ve formátu AVI. Animace převodky se šnekovým soukolím se zobrazí po kliknutí na níže uvedený odkaz.
Komentáře k článku (0)
Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, přihlaste se nebo se zaregistrujte.