Téma: o5 o rozhraní - MůjSolidworks.cz
17. 5. 2016 v 1:08
o5 o rozhraní #64997
cervho
Účastník
28 příspěvků
SW 2016 od SP 3.0 lze do určité míry přizpůsobit dosavadním zvyklostem v oblasti uživ.rozhraní. Tj. po přepnutí na klasický vzhled naskočí přibližně podobné ikony. Ne všude, v 1..řádku se nezmění a jsou jiné, než podle dosavadních zvyklostí, ale především strom historie zůstaně s fantastickými modrošeď ne světlém pozadí nepřehlednými. Pro letité uživatele nepřátelské prostředí. Nejsem jediný, komu to vadí. A abych nebyl o5 osočen, že nečtu – nejsem první, s příspšvkem stejného chrakteru. Tedy věcně: prosím o radu, lze přimět SW 2016, aby vizualizace byla stejná nebo co nejvíc podobná obrazovce, na kterou si nás DS systems od počátku vychoval ? Nový strom historie je všechno, jen ne přehledný. Snad jsem se nedopustil vulgarismu pane moderátore. Chápu velmi dobře, že vrácením ikon na původní bychom tomu softwaru mohli klidně říkat verze 2014, 13, 12. Ono je mimochodem velmi úsměvné, když PDF „co je nového“ je v úvodních kapitolách „Základy SolidWorks“ a pak ten 20 let starý model konvičky. „What is new?“To má také určitou vypovídací hodnotu, abych moderátora neurazil slušným avšak podle něj vulgarismem.
17. 5. 2016 v 8:05
Odpověď na: o5 o rozhraní #65007
pepe
Účastník
682 příspěvků
Ahoj, já osobně změnu prostředí vítám… ano, musím si zvykat na nové ikonky a celkový vzhled prostředí, ale práci se Solidem mi to jaksi oživilo. Už to nebyla ta léty zaběhlá rutina a okoukané prostředí, chápu ale že právě toto může některým vadit 🙂
Na druhou stranu SolidWorks ukázal, že umí naslouchat svým uživatelům, kterým tato změna vadila, a do SP3 udělal alespoň to, co udělal.
Asi nám nezbyde, než si prostě zvyknout na něco nového a moderního 😉
17. 5. 2016 v 20:53
Odpověď na: o5 o rozhraní #65052
cervho
Účastník
28 příspěvků
ahoj, no asi opravdu nezbyde, než si zvyknout i když ta změna v SP3 vypadá jako určitý náznak, že ta změna možná vadí i dalším uživatelům. A zaplaťpámbúh aspoň za to. Možná moje chyba, jsem na to asi více konzervativní a SW byl nejpříjemnější. Spíš mi vyhovuje právě rutina.Teď to pro mně ztrácí přehlednost. Třeba jen kvůli nešťasnému barevnému schématu. Přivítal bych spíš nějaké funkční vylepšení. Tohle mi připadá spíš jen jako novej nátěr.
Ještě jsem se Tě chtěl zeptat na jednu věc. Jaks mi pomohl s tím importem ze STEPu – občas dostávám cizí modely, někdy se načtou jako povrchové plochy, někdy jako objemová těla. Jak udělat objem ze součásti plechového charakteru vím, používám. Napadlo mně jestli lze převést z plochy na objem i jiné NEplechové modely. Nikde jsem nenašel. Není to životně důležitý, ale někdy by se hodilo. S objemem je lepší práce než s plochou. Dík
18. 5. 2016 v 9:23
Odpověď na: o5 o rozhraní #65058
pepe
Účastník
682 příspěvků
Ahoj,
nejdříve ještě reakce na „Tohle mi připadá spíš jen jako novej nátěr.“ 🙂
On ten novej nátěr zajišťuje to, že nové rozhraní bezproblémově funguje a je přehledné na monitorech s vysokým rozlišením, lze jej zvětšovat a tím se stává přehlednější… SolidWorks musel reagovat na představení a čím dál tím častější používání monitorů s 4K rozlišením (3840*2160) atp, a tak musel udělat nové ikonky a s tím i přepracoval celé UI do modrošedé 🙁
Modrošedé prostředí prý více vyhovuje lidem se špatným barvocitem či co, no ale co ti, co vidí normálně (jsou v pasti)?? 😀 Betatesterům to prý nevadilo, s negativní vlnou protestů se verze 2016 setkala až po jejím představení široké veřejnosti… Dost jsem se o to ze začátku zajímal 🙂 viz i vlákno — http://www.mujsolidworks.cz/forum/topic/uzivatelske-prostredi-solidworks-2016-sp3-0-ev/
Jak už jsme psal „Na druhou stranu SolidWorks ukázal, že umí naslouchat svým uživatelům, kterým tato změna vadila, a do SP3 udělal alespoň to, co udělal.“ 🙂 To je asi vše, co vím k novému prostředí… 😀
18. 5. 2016 v 9:34
Odpověď na: o5 o rozhraní #65060
pepe
Účastník
682 příspěvků
No a k dotazu na „Jak z povrchu udělat objem“
Dost mi pomáhá Diagnostika importu, která se ti nabídne hned po dokončení importu Dílu.
S tou se snažím „spolupracovat“. Nejdříve se podívám na Mezery povrchového těla, zjistím kde jsou a jestli tam mají být, pak je buď nechám automaticky opravit, nebo si jich prostě nevšímám a jdu na Poškozené plochy.
Tam dělám podobnou věc, kliknu na plochu, podívám se jak a proč je zmršená a buď ji nechám opravit nebo ji odstraním (když je to nějakej patvar)… no a takhle postupuju a spolupracuju s diagnostikou tak, aby za mě udělal co nejvíce práce…
CÍLEM JE Z POVRCHU UDĚLAT NEPROPUSTNÝ PLÁŠŤ, KTERÝ KDYBYS NAPLNIL VODOU, TAK BY NEMĚLA KUDY ODTÉCT…
Jakmile tohoto dosáhnu pomocí diagnostiky importu nebo pomocí nástrojů pro povrchy – Zobrazit > Panely nástrojů > Povrchy
Tak Objemové tělo z toho uděláš pomocí Prvku Sešít nebo Přidat tloušťku, jsou tam u nich k dispozici zatržítka Pokusit se vytvořit objem..
Hrozně blbě se to takto popisuje, chce to praktické zkušenosti a možná i nějaké základní školeníčko na to, jak postupovat… Já osobně jsem byl odškolený po telefonu a Teamvieweru naší technickou podporou.. Klidně pošli nějaký model a zkusím na to ve volné chvilce mrknout, ty pak budeš mít k dispozici strom, který ti napoví, jak jsem postupoval a jaké nástroje jsem použil, můžu ti to nahrát i na video, když na to přijde 🙂
18. 5. 2016 v 12:39
Odpověď na: o5 o rozhraní #65070
cervho
Účastník
28 příspěvků
Díky za reakce,pepe, vidím, že jsi odborník. Já na výzkumy zas až tolik nejsem. Spíš rychlost produkce a zaběhlá rutina. Ten „nátěr“ s sebou nese každá nová verze. Vždycky se liší aspoň trochu. S tou modrošedí naprosto souhlasím že jsem v pasti. Barvocit mám asi v pořádku, ale mým očím už přece jen taky 50 už bylo a mají radši kontrast. Kdo má přes 40 postupně přichází na totéž. Ke všemu nejde jen o změnu barev ale i ikon. Žlutá kostička s brejličkama je teď očičko, Možnosti jsou teď ozubený kolečko atd.atd.atd U mně je to tím horší, že potřebuju přeskakovat mezi verzemi. Do 2015 by se dalo říct, že rozhraní je staré známé klasické s minimálními odchylkami. Jediný, co mně napadá, že to nové se dá řešit přepínáním barevných schémat. Nevím, kde přesně jsem to viděl, těch sowtware bylo víc – myslím modré, růžové, do zelena…….A KLASICKÉ. Takře hurá za ten řádek ikon od SP3 a třeba by mohlo dojít ještě na strom historie. Uvidíme.Nejsem hltač nových verzí, klidně 1-2 vynechám, když nejsou potřeba. Vyhnul jsem se 2014. Teď dokud to jde jezdím ve 2013 a od 2015 se vyhýbám, dokud půjde. Pak asi dojde na novou mašinu. I když se všemi kolegy konstatujeme, že to moc nepomůže. Tak jako tak zůstane pomalejší při zpracování stejných úkolů. Ale to je spíš na téma změna je život a nový SW vyžaduje nový HW, i když se to veřejně zapírá.
18. 5. 2016 v 13:28
Odpověď na: o5 o rozhraní #65072
cervho
Účastník
28 příspěvků
s tím objem vs.ploha to bude trochu složitější. Jedná se o modely, které po importu mají ve stromu třeba 300, 400, 500 „vlnek“ čili ploch. Různé kombinace sešívání, nesešívání, BREPů v možnostech importu zkouším taky. Bez efektu, výsledek vždy stejný. Ty modely jsou pravděpodobně japonského původu např. IGS z Pro-E. Jsou dost detailní (šroubečky, pružinky, patvary, někteté části tak trochu „bramboroidy“). Vadí mi, když mi svítí žlutě porouchaná součást, následuje diagnostika s kilometrovým seznamem špatných ploch a mezer. A hodně míst, kde by ta voda vytekla. Trochu přípomíná skořepiny. Příkazem Opravit vše nelze. To se třeba za 1/2 dne ani nedočkám. Obvykle dám opravit první plochu a ona ta žlutá ve stromu zmizí. Podobně, jak říkáš. Na zbytek se vykašlat. Sešívat ručně v nástrojích ploch by byla sysyfovská sebevražda. Když už to jinak nejde, edituji plochy ořezáváním, prodloužením, doplněním povrchů. To je to, o čem jsem mluvil – s objemy je lepší pořízení. Spíš mně nedávno zarazila jiná zkušenost – Importy sady modelů stejného původu ze STEPu, všechno plech. charakteru při stejném nastavení možností importu. Dle hlavičky zdrojový modelář SIEMENS PLM Software NX 7.5. A jednou z toho vypadne plocha, jednou objem. Na plech ten nástroj máme. To mně jen napadlo, kdybych potřeboval objem z něčeho NEplechového. Ono to asi nepůjde vždy právě pro geometrické podmínky a z těch ploch se jakž takž odměřovat nechá. Posílat modely pro velikost členitost a složitost asi přece jen nemá cenu. Já od Tebe byl celkem spokojenej min.týden s tím jednoduchým plechem. Ještě jedno téma mně napadá, To bude o o výkresech o Pozicích nekorespondujících s kusovníkem. ale to zas někdy příště. Zatím díky za ochotu a poradu
18. 5. 2016 v 18:00
Odpověď na: o5 o rozhraní #65073
Ales
Účastník
272 příspěvků
Když se tu nakously ty 4k monitory, změnilo se v SP3 něco? Já jsem se díval na verzi 2016 SP0 a přišlo mi, že to škálování ještě tak trochu drhne, třeba v některých menu byly příliš velké meziřádkové mezery, některé ikonky se daly nastavit buď mrňavé nebo obrovské ale nic mezi tím a podobně. Ale SP3 už si doma nevyzkouším, spotřeboval jsem trial period na první verzi 🙂
19. 5. 2016 v 11:41
Odpověď na: o5 o rozhraní #65075
cervho
Účastník
28 příspěvků
jak psal pepe, že SolidWorks naslouchá a udělal aspoň něco, to bylo o tom, že od 2016 SP3 najdeš v „Možnosti->Možnosti systému->Barvy“ v prvním řádku volbu „Barva ikony“. Přepnutím z Výchozí na Klasické se změní v Command manageeru ikony z modrošedých na ty barevnější obvyklé jak byly do verze 2015. Víc nevím 4K nemám, ale myslím, že Pepe má, je ochotnej, rád poradí a asi Ti odpoví. Výše nějaké odkazy s obrázky uveřejnil, ačkoliv na nich to vypadá na to, co zmiňuješ. Prťavé ikonky v normálním zobrazení i dvojnásobném zvětšení. Nebo pak ty obrovské. Nějaké dynamické nastavení velikosti , jako jsme zvyklí z woken bych taky někdy uvítal, ale nevím, nevím. Hádám, že to bude, co říkáš – ON-OFF.
20. 5. 2016 v 9:06
Odpověď na: o5 o rozhraní #65083
pepe
Účastník
682 příspěvků
cervho:
ještě k těm importům — někdy je záměrem exportovat model jako pouze vnější plochy atd, konstruktér tak chce zajistit to, aby nikdo neodhalil snadno jeho know-how, a aby případně nikdo další neznal interní detaily modelů dílů a sestav… pak je převod na objem téměř nemožný..
Pozice kusovníku provázat s pohledem — jakmile vytvoříš kusovník, tak musíš na pohled, kde chceš vkládat pozice, kliknout pravým tlačítkem myši, zvolit vlastnosti, tam je pak vlevo dole zatržítko Propojit text pozice s tabulkou >> Zde vybereš konkrétní tabulku Kusovníku, pozice v pohledu pak lícují s pozicemi v tabulce Kusovníku… 😉
20. 5. 2016 v 12:04
Odpověď na: o5 o rozhraní #65089
cervho
Účastník
28 příspěvků
no já jsem ty kusovníky vs.pozice chtěl popsat, až na to zase narazím, nestává se pravidelně, obvykle funguje správně. Jen občas výkres má třeba jen jeden rozložený pohled řekněme s 20 pozicemi a odsazený kusovník cca 40 řádků. Tedy ASM poskládaný z jiných ASM a několika PRT. Že po editaci jedné z pozic tato skočí v kusovníku na poslední místo jsem si zvykl. Ale někdy např.do sestavy něco přidám a na pozice naskáčou nesmyslný nebo proházený čísla vůči kusovníku. I když kusovník i pozice smažu, výkres zavřu, v sestavě přerovnám pořadí dílů, strom vypadá normálně, s logickým pořadím znovu otevřu výkres a dám vygenerovat nový kusovník, stane se znovu totéž. Pozice nekorespondují s kusovníkem a po 10 pozici následuje 32,33…. A je jedno, jestli je kusovník jen nejvyšší úrovně nebo odsazený. Pak nezbývá, než u pozic odtrhnout číslo položky a přepsat textem. Pravda, nestává se často, musel bych pohledat. Spíš je nepříjemné, že to člověk ani nekontroluje a spoléhá na Solid. To doporučené zatržítko propojení ve vlastnostech nekontroluju, až na to narazím, podívám se. Hádám, že tam bude. Tím spíš, že kusovník nechávám z pohledu výkresu vytvořit znova. Spíš to připisuji tomu, že jsou to výkresy staršího data ze starších verzí, které oprašujeme a vylepšujeme a ono si to celou dobu drží někde nějakej skrytej příznak, cestu, odkaz (???). Já se třeba připomenu, až na to zas narazím.
No a objemy vs.plochy – když se ten japonskej složitej a členitej vehikl naimportuje jako kvantum ploch, asi se s tím nedá dohromady nic dělat. Uváděl jsem spíš ten příklad, kdy jsme dostali do výroby sadu cca 30 plechových věcí stejného původu (z NSR 🙂 ), pár z nich se naimportují jako objemy, většina pak jako povrch.plochy. Tam to ale zase zavání tím, že se Solid brání při nárazu na nesplnitelné geometrické podmínky. Ačkoliv v takovách případech import selže úplně. (?). Nástrojům na plochy se vyhýbám. On se třeba oprava jednoho výštipu podaří a totožná na 2 straně nepochopitelně nejde. Práce s objemy je spolehlivější. Proto obvykle při převodu na plech vynechám a následně doplňuji ohyby, které byly např.se sousedním na doraz bez mezery. Něco podobnýho jako ten plíšek s těmi lemy, cos mi dělal. Na tom mně zarazilo, že 2015 se se mnou vůbec nebavila. Musel jsem si s tím poradit něčím jiným a pak Tys mi přišel na to, že že 2016 už umí.
zatím dík za snahu
26. 5. 2016 v 15:17
Odpověď na: o5 o rozhraní #65112
cervho
Účastník
28 příspěvků
pepe, jak jsi psal, že modrošeď ikony prý snad vyhovují lidem se sníženým barvocitem. Asi jen propaganda. Jednoho takového uživatele SW znám – ode dneška nový a další nespokojený uživatel 2016. Společně s dalšími 8 kolegy. Nelíbí se jim stejně. Snížený barvocit neznamená barvoslepost. Dříve na první pohled přehledné barevnější ikony stromu se staly pro orientaci nepřehlednými. Přeházené ikony command manageru odporují pracovím návykům. Práci zbytečně zdržuje orientace v překopaném prostředí. Nejsem sám, komu je více na překážku. Tak trochu odhaduji, že ne všichni uživatelé okamžitě instalují nové verze. Není vyjímkou upgrade např. jen na sudé. Dost uživatelů pravděpodobně nové rozhraní ještě nezná. Použiji Tvá slova – jsme bohužel v pasti 🙁
31. 5. 2016 v 8:01
Odpověď na: o5 o rozhraní #65131
pepe
Účastník
682 příspěvků
Ahoj, vím, že pokud ti něco na Solidu opravdu vadí, máš možnost vznášet požadavky na vylepšení nebo tak něco (kontaktuj technickou podporu vašeho prodejce). Tady na fóru si vaší/naší nespokojenosti asi opravdu nikdo ze SolidWorks nevšimne. Můžeme zde o tom debatovat, ale pracovní prostředí to nezmění 🙂
Odpověď na téma
Nejnovější články
-
O školy v SolidVision pečuje nová EDU manažerka Martina Vrbová
-
SolidVision zve zástupce škol na tradiční EDU konferenci
-
Zúčastněte se největší české události o 3D tisku
-
Model Mania 2024: Změna návrhu #2
-
Model Mania 2024: Změna návrhu #1
-
Model Mania 2024: Postup modelování #3
-
Postup modelování příruby #5
-
Postup modelování příruby #4
-
Model Mania 2024: Postup modelování #2
-
Postup modelování příruby #3
Přidávat odpovědi k tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li napsat odpověď, přihlaste se nebo se zaregistrujte.