Postup modelování bitu zahrnuje základní i pokročilé modelování. Pomocí toho postupu se naučíte vytvářet roviny, používat prvky Přidání rotací, Přidání vysunutím, Zrcadlit, Kruhové pole. Pro tvorbu tvarově komplikovanějších ploch si ukážeme práci s plochami. Podívejte se na tento návod krok za krokem.
Otevřete si model 20190818.SLDPRT a pokračujte v modelování podle návodu.
Tip: Pokud model nemáte, postupujte podle prvního dílu návodu nebo podle poslední fáze modelu, u které jste s konstruováním skončili.
Zaoblenou hranu vymodelujeme i na spodní straně a v tomto případě je výhodné použít zrcadlení. Vzhledem k efektivitě provedení použijeme tzv. předvýběr. Ve FeatureManageru vyberte rovinu Horní (1) a ze záložky Prvky vyberte příkaz Zrcadlit (3).
V PropertyManageru Zrcadlení:
- vyberte malou černou šipku v levém horním rohu grafické plochy (1), kterou rozbalíte strom FeatureManager,
- do pole Prvky k zrcadlení vyberte z FeatureManageru prvek Odebrat rotací1 (2).
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.
Zkontrolujte vizuálně model a uložte si dokument (Ctrl + S).
Vyberte horní plochu modelu a z kontextového panelu nástrojů vyberte příkaz Načrtnout skicu.
Pokud nebude dále klikat do grafické plochy, zůstane vybraná horní plocha modelu (1). Pokud tomu tak je, stiskněte klávesu S a z Panelu zkratek vyberte příkaz Převést entity (2).
Zkontrolujte vizuálně převedené entity.
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Přidání vysunutím.
V PropertyManageru Přidat vysunutím:
- v poli Směr č. 1 vyberte parametr Naslepo,
- zadejte vzdálenost vysunutí 10 mm.
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.
Vyberte horní plochu a z kontextového panelu nástrojů vyberte příkaz Načrtnout skicu.
Změňte orientaci pohledu do pohledu kolmého na rovinu skici.
Stiskněte klávesu S a z Panelu zkratek vyberte příkaz Obdélník s počátkem v rohu.
Nakreslete ve skice obdélník tak, aby ležel v prvním kvadrantu a levý dolní roh nezasahoval přes pomyslnou svislou a vodorovnou osu.
Horním gestem myši (stiskněte pravé tlačítko myši a táhněte směrem nahoru) vyberte příkaz Inteligentní kóta a zakótujte vzdálenost stran obdélníku vůči počátku souřadného systému. Vzdálenost je 0,5 mm.
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Odebrání vysunutím.
V PropertyManageru Odebrat vysunutím:
- v poli Směr č. 1 vyberte parametr Naslepo,
- vzdálenost odebrání zadejte 9 mm.
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem. Uložte si dokument (Ctrl + S).
Pokračujte v modelování podle třetího dílu tohoto návodu.
Komentáře k článku (0)
Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, přihlaste se nebo se zaregistrujte.