V SOLIDWORKSu můžete dojít ke stejnému modelu několika různými způsoby a vždy záleží na konstruktérovi, který postup zvolí. Roli ve výběru hrají zejména zkušenosti a to, zda se na modelu budou dělat konstrukční změny. Otázka tedy zní: Využít nebo nevyužít při konstrukci práci s vícetělovými díly?
Při modelování válce pokrytého kužely jsme si ukázali, jak lze při konstrukci využít práci s těly. Pokud se však nad postupem zamyslíte, zjistíte, že lze ke stejnému výsledku dojít bez toho, aniž byste pracovali s více těly.
Postup modelování by byl velmi podobný s několika uvedenými rozdíly:
- při rotací trojúhelníku by byla vybrána volba Sloučit výsledek,
- pro kopírování v lineární směru by byl použitý výběr prvků (Rotovat1),
- jednotlivé řady bychom přesadily pomocí příkazu Přesunout plochu, který je rovněž mezi příkazy v záložce Přímé úpravy,
- PropertyManager Přesunout plochu by odpovídal konstrukčnímu záměru,
- pro kopírování lineární řady po kružnici by se na místo těl použil výběr prvku (Lineární pole1).
Výsledkem je stejný díl s jedním tělem.
Rozdíl je však patrný mezi postupem modelování a v počtu prvků ve FeatureManageru. Vlevo je FeatureManager s využitím přesunutí těl, vpravo s využitím přesunutí ploch.
Pokud si kladete otázku, který postup zvolit, odpověď je následující: oba postupy jsou správné. Je však mít na paměti, že s počtem prvků ve FeatureManageru a práci s těly roste výpočetní výkon. Proto se doporučuje volit cestu jednodušší a méně náročnou na výpočetní výkon počítače.
Komentáře k článku (0)
Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, přihlaste se nebo se zaregistrujte.