Konstrukční software SolidWorks neslouží pouze pro návrh strojních zařízení a komponentů související s technikou. Na uvedeném postupu si ukážeme návrh náramku.
Založte nový dokument Dílu.
V Horní rovině založte náčrt.
Nakreslete kružnici se středem v počátku souřadného systému a zakótujte její průměr hodnotou 45 mm. Uzavřete náčrt.
Založte nový náčrt v rovině Přední.
Vyberte příkaz Elipsa.
Načrtněte elipsu a zakótujte její rozměry podle obrázku. Výška elipsy má 9 mm a její šířka je 4 mm.
Přepněte se do izometrického pohledu. Stiskněte klávesu Ctrl, označte střed elipsy a kružnici. Přidejte mezi střed elipsy a kružnici vazbu Průnik.
Elipsa stále ještě není plně určená. Poznáme to podle modrého zbarvení náčrtu a dle informace a skice v dolním panelu.
Stiskněte klávesu Ctrl a označte horní a dolní bod elipsy. Přidejte vazbu Svislá. Pomocí této vazby získá skica plné určení.
Z panelu Prvky vyberte vazbu Přidání tažením po křivce.
Vyberte elipsu, která je profilem a kružnici, ta slouží jako trasa pro tažení. Nastavte Typ orientace/natočení na parametr Šroubovice podél trasy a definujte čtyři otáčky. Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz.
Vyberte skicu, ve které se kreslila elipsa. Klikněte na ní pravým tlačítkem myši a vyberte příkaz Upravit skicu.
Z panelu Náčrt vyberte příkaz Odsadit entity.
Označte elipsu a vytvořte její ekvidistantu do vzdálenosti 0,5 mm. Vyberte správně směr odsazení a dokončete příkaz.
Dokreslete vodorovnou osu, která prochází středem elipsy. Nakreslete vodorovnou přímku a pomocí příkazu Zrcadlit zrcadlete přímku podle vodorovné osy. Vzdálenost přímek zakótujte hodnotou 1,25 mm.
Vyberte příkaz Oříznou entity z panelu Náčrt.
Ořežte entity tak, abyste dosáhli uvedeného náčrtu.
Dokončete úpravu skici a vyčkejte, než dojde k přepočítání příkazu Přidání tažením po křivce.
Vyberte příkaz Zaoblit z panelu Prvky.
Zaoblete přechodové hrany vybrání poloměrem, který má hodnotu 0,2 mm.
Přidejte náramku texturu dle svého uvážení. Vzhledem k tomu, že se jedná o šperk, přidáme zlatou texturu.
Po úpravě vzhledu prostředí odstranění rušivé lesky.
Následně upravíme pozadí a vytvoříme renderovaný snímek v aplikaci PhotoView360.
Komentáře k článku (1)
Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, přihlaste se nebo se zaregistrujte.