Na modelu spínacího knoflíku se naučíte základní metody skicování, prvky pro tvorbu objemových modelů a pokročilé nastavení vybraných prvků. Podívejte se na postup modelování spínacího knoflíku krok za krokem.
Otevřete si model 201810-02-05.SLDPRT a pokračujte v modelování podle návodu.
Tip: Pokud model nemáte, postupujte podle prvního dílu návodu nebo podle poslední fáze modelu, u které jste s konstruováním skončili. Zadání k modelování sestavy větráku je dostupné on-line.
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Zrcadlit.
V PropertyManageru Zrcadlit:
- stiskněte malou černou šipku v levém horním rohu grafické plochy (1), kterou zobrazíte strom FeatureManageru,
- do pole Plocha/rovina zrcadlení vyberte z FeatureManageru rovinu Pravá (2),
- do pole Prvky k zrcadlení vyberte z FeatureManageru prvek Odebrat vysunutím1 (3).
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem. Uložte si dokument (Ctrl + S).
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Zaoblit.
V PropertyManageru Zaoblit:
- změňte velikost zaoblení 1 mm,
- vyberte hrany podle šipek na obrázku.
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Zaoblit.
V PropertyManageru Zaoblit:
- změňte velikost zaoblení 1 mm,
- vyberte hrany podle šipek na obrázku.
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem. Uložte si dokument (Ctrl + S).
Postup zaoblení hran má svá pravidla. Pokud změníte postup výběru hran nebo se snažíte vybrat všechny hrany v rámci jednoho prvku, nemusí vždy dopadnou zaoblení podle záměru návrhu. Podívejte se náš tip, jaký vliv má postupný výběr hran k zaoblení.
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Skořepina.
V PropertyManageru Skořepina změňte v poli Parametry tloušťku na 1 mm, vyberte zadní stěnu modelu a dokončete tvorbu skořepiny potvrzovacím tlačítkem.
Zkontrolujte vizuálně provedení skořepiny.
Vyberte plochu označenou červenou šipkou a z kontextového panelu nástrojů vyberte příkaz Načrtnout skicu.
Změňte orientaci pohledu do pohledu kolmého na rovinu skici.
Pravým gestem myši vyberte příkaz Kružnice.
Nakreslete kružnici se středem v počátku souřadného systému a příkazem Inteligentní kóta (horní gesto myši) zakótujte její průměr 10 mm.
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Přidání vysunutím.
V PropertyManageru Přidat vysunutím:
- v poli Směr č. 1 vyberte parametr K dalšímu (1),
- tlačítkem Opačný směr (2), změňte směr vysunutí,
- stiskněte tlačítko Úkos (3),
- zadejte úhel úkosu 1° (4),
- vyberte možnost Úkos vně (4), aby bylo možné při výrobě spínací knoflík odformovat.
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem. Uložte si dokument (Ctrl + S).
Vytvořte novou skicu na ploše označené červenou šipkou.
Změňte orientaci pohledu do pohledu kolmého na rovinu skici.
Z Panelu zkratek vyberte příkaz Osa a nakreslete svislou osu procházející počátkem souřadného systému. Levým gestem myši vyberte příkaz Kružnice a nakreslete a zakótuje kružnici o průměru 6 mm.
Pravým gestem myši vyberte příkaz Přímka a nakreslete svislou přímku (dbejte pozornost na automatické vytvoření vazby Svislá). Přímku naskicujte tak, aby ležela vlevo od počátku souřadného systému a současně křížila kružnici.
Stiskněte klávesu Ctrl, vyberte přímku (1) a osu (2) a ze záložky Skica vyberte příkaz Zrcadlit entity (3).
Zakótujte vzdálenost přímek 4,5 mm. Předměte odebrání budou obrysy, do kterých ukazují červené šipky.
Změňte orientaci pohledu tak, abyste viděli model prostorově.
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Odebrat vysunutím. V PropertyManageru Odebrat vysunutím:
- do pole Vybrané obrysy vyberte obrysy označené červenými šipkami (1),
- v poli Směr č. 1 vyberte parametr Ekvidistantně od plochy (2),
- vyberte plochu (3),
- změňte vzdálenost odsazení od vybrané plochy 1,5 mm (4),
- vyberte tlačítko Úkos a nastavte velikost úkosu 1,5° (5).
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.
Zkontrolujte vizuálně model a uložte si dokument (Ctrl + S).
Zkontrolujte vizuálně model a pokračujte podle třetí části tohoto návodu.
Komentáře k článku (0)
Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, přihlaste se nebo se zaregistrujte.