V sedmém dílu postupu modelování svařovaného stolu si ukážeme, jak vymodelovat plastovou záslepku do profilu nohy. Postup je rozdělený do několika dalších dílů s ohledem na jeho rozsah.
Díly seriálu:
- Zadání (výkresy).
- Postup modelování svařovaného rámu.
- Postup modelování pracovní desky.
- Postup modelování malé desky.
- Postup modelování záslepky.
- Postup modelování sestavy.
Postup modelování záslepky
Založte si nový dokument Díl.
Klávesovou zkratkou Ctrl + S zobrazte okno Uložit jako. V okně Uložit jako vyhledejte cestu C:\Mujsoliworks.cz\svarovani. Do pole Název souboru uveďte aktuální datum, například 20201012 a do pole Popis uveďte text ZÁSLEPKA (2). Dokončete uložení dokumentu tlačítkem Uložit (3).
Ve FeatureManageru vyberte rovinu Horní a z kontextového panelu nástrojů vyberte příkaz Načrtnout skicu. Orientace pohledu se změní do pohledu kolmého na rovinu skici.
Stiskněte klávesu S, kterou si zobrazíte Panel zkratek. Z Panelu zkratek vyberte příkaz Obdélník s počátkem ve středu.
Umístěte střed obdélníku do počátku. Všimněte si symbolu vazby Sjednocená, který je ve žlutém poli. Tato vazba se ve skice vytvoří automaticky.
Tažením a druhým kliknutím umístěte roh obdélníku.
Horním gestem myši, držte pravé tlačítko a táhněte směrem nahoru, vyberte příkaz Inteligentní kóta.
Tip: Příkaz Inteligentní kóta najdete i na záložce Skica mezi ostatními příkazy pro skicování.
Zakótujte stranu obdélníku 40 mm.
Při modelování malé desky jsme si okomentovali možnost kótování čtverce. Lze jej plně určit dvěma kótami se stejnou hodnotou nebo jednou kótou a přidáním vazby Stejná. V tomto případě si ukážeme druhý způsob. Vyberte vodorovnou přímku (1) a svislou přímku (2) a z kontextového panelu nástrojů vyberte vazbu Stejná (3).
Ze záložky Prvky vyberte příkaz Přidání vysunutím.
V PropertyManageru Přidat vysunutím ponechejte výchozí možnost Naslepo a zadejte vzdálenost vysunutí 6 mm. Zkontrolujte si náhled v grafické ploše a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.
Uložte si dokument (Ctrl + S).
Klikněte pravým tlačítkem na horní plochu vysunutého modelu a z kontextového panelu nástrojů vyberte příkaz Načrtnout skicu.
Ve FeatureManageru klikněte na skicu Skica2 a z místní nabídky vyberte příkaz Kolmý k.
Ze záložky Skica vyberte příkaz Odsadit entity.
V PropertyManageru Odsadit entity:
- zadejte hodnotu odsazení 4 mm,
- vyberte některou entitu v grafické ploše,
- podle potřeby použijte možnost Obráceně.
Odsazení se musí vytvořit směrem dovnitř. Dokončete odsazení potvrzovacím tlačítkem.
Pokračujte ve skicování podle osmého dílu návodu. Uložte si dokument (Ctrl + S).
Komentáře k článku (0)
Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, přihlaste se nebo se zaregistrujte.