Kóty ve skice slouží pro určení geometrie jiným způsobem než vazby. Hlavní výhodou kót je možnost zobrazení aktuální hodnoty a její změny. Kóty lze využít při tvorbě skici, sestavy i výkresů. V případě výkresů je možné přenést entity z modelu do výkresu. Příkazy pro kótování naleznete v panelu CommandManager → Skica.
V praxi se nejčastěji používá příkaz Inteligentní kóta. Aplikace SOLIDWORKS při výběru příkazu automaticky určuje správný typ kóty podle toho, jakou geometrii vyberete a před jejím umístěním levým tlačítkem zobrazí náhled.
Jak výběr geometrie určuje typ kóty:
- výběr jedné přímky → vznikne lineární kóta,
- výběr dvou bodů/vrcholů → vznikne lineární kóta vzdálenosti bodů/vrcholů,
- výběr oblouku → vznikne kóta poloměru,
- výběr kružnice → vznikne kóta průměru,
- výběr dvou rovnoběžných přímek → vznikne lineární kóta vzdálenosti přímek,
- výběr dvou mimoběžných přímek → vznikne úhlová kóta mezi přímkami.
Další tipy pro kótování naleznete v odkazech na tipy a triky:
- Kótování vzdálenosti oblouků a kružnic (připravujeme).
- Kótování délky oblouku (připravujeme).
Tip: Podívejte se na rozcestník s dalšími příspěvky, ve kterých se dozvíte podrobnější informace a znalosti o SOLIDWORKSu.
Pokud se chcete naučit pracovat v SOLIDWORKSu krok za krokem, včetně pokročilejší práce pro tvorbu výkresů, správu dokumentace, tvorbu plechových dílů, svařenců, povrchových modelů a základy pevnostních výpočtů, doporučujeme vám celobarevnou Učebnici SOLIDWORKS.
Komentáře k článku (0)
Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, přihlaste se nebo se zaregistrujte.